32. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ 2-3-4 KASIM 2022

02 Kasım 2022 Çarşamba

Mimar Kemalettin Salonu

09.00-09.30

Kongre Kayıt

Mimar Kemalettin Salonu

09.30-10.00

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı

Açılış Konuşmaları

Prof. Dr. Necdet Karasu- Gazi Eğitim Fak. Özel Eğitim Bşk.

Prof. Dr. Mahmut Selvi- Gazi Eğitim Fak. Dekanı

Cemal Özdemir- Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri GM-V.

Prof. Dr. Musa Yıldız-Gazi Üniversitesi Rektörü

Mimar Kemalettin Salonu

10.00-11.00

Doç. Dr. Mitat Enç’i Anma Töreni

Doç. Dr. Mitat Enç'in özgeçmişinin okunması

Konuşmacı

Prof. Dr. Ayşegül Ataman

"Bilimsel Kimliğiyle Doç. Dr. Mitat Enç"

Mimar Kemalettin Salonu

11.30-13.00

Panel 1: Bilim Olarak Özel Eğitim; Araştırma Kalitesinin Arttırılması ve Gelecek Araştırmaları için Politikalar

Konuşmacılar:

Prof. Dr. E. Rüya Özmen, Gazi Üniversitesi

Prof. Dr. Hatice Bakkaloğlu, Ankara Üniversitesi

Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

 

13.00-14.00

ÖĞLE ARASI

 

 

 

 

 

 

 

 

Gün

Salon

Saat

No

Sunu

Sunan

Oturum Başkanı

02 Kasım 2022 Çarşamba (ÖS-1)

F Blok

14.00-15.00

227

Riskli bebek ailelerinin gereksinim önceliklerinin belirlenmesi

Rahime Gökboğa

Elvan Baran Karalar

Ayşe Tuba Ceyhun

Doç. Dr. Salih Çakmak

91

Orta okul branş öğretmenlerinin görme engelli öğrencilerin sosyal becerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Salih Çakmak

177

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip anne-babaların çocuklarına güvenlik becerilerinin öğretimine ilişkin deneyimlerinin ve görüşlerinin belirlenmesi

H.Deniz Değirmenci

Seray Olçay

Ahmet Fidan

Elif Tekin İftar

 

02 Kasım 2022 Çarşamba (ÖS-1)

Hersek S-1

14.00-15.00

10

Okul öncesinde kaynaştırma uygulamasından yararlanan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin öğretmenleriyle olan ilişkilerine etkisinin incelenmesi

Gamze Aydin Ayrak

Veysel Aksoy

Prof. Dr. E. Rüya Özmen

116

Bütünleştirmeye İlişkin Endişeler Ölçeği Kısa Forumu’nun Türkçeye uyarlanması

Sedat Turgut

Mahir Uğurlu

 

132

Kaynaştırma/bütünleştirme eğitiminin verildiği ortamlarda çalışan öğretmenlerin çocukların davranışlarına ilişkin görüşleri

Meral Melekoğlu

Ayşenur Çayır

Zeynep Çam

Hüdaverdi Tütüncü

Hersek S-2

14.00-15.00

 

16

İkinci sınıfa devam eden çocukların okuduğunu anlama performansının anasınıfındaki bazı değişkenler açısından incelenmesi

Cevriye Ergül

Burcu Kılıç Tülü

Meral Çilem Ökçün Akçamuş

Gözde Akoğlu

Zeynep Bahap Kudret

Dr. Burcu Kılıç Tülü

 

104

Erken okuryazarlık becerileri ile ilgili akademik çalışmaların bibliyometrik analizi

Fatma Atalay

Seda Şakar

 

185

İyi ve zayıf okuyucularda okuma ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının boylamsal olarak incelenmesi

Cevriye Ergül

Meral Çilem Ökcün Akçamuş

Seher Yalçın

Burcu Kılıç Tülü

Gözde Akoğlu

Zeynep Bahap Kudret

Hersek S-3

14.00-15.00

 

55

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara hayali oyun becerilerinin öğretiminde video modelle öğretim yönteminin etkililiği

Esra Çınar

Elif Sazak

Prof. Dr. Hatice Bakkaloğlu

 

225

Erken çocukluk döneminde oyun gelişiminin ölçümlenmesinde gelişimsel oyun değerlendirme aracı

Nuriye Karaman

Ufuk Özkubat

 

 

154

OSB’de oyun gelişiminin ölçümlenmesinde gelişimsel oyun değerlendirme aracı güvenirlik araştırması

Nuriye Karaman

Gökhan Töret

Meral Çilem Ökçün Akçamuş

Mustafa Baloğlu

Zahide Töret

İlyas Gürses

Bekir Serhat Zerey

Derya Bal

Hersek S-4

14.00-15.00

 

191

Erken okuryazarlık becerileri ile ilgili Türkiye’de 2011-2021 yılları arasında yapılan çalışmaların incelenmesi

Betül Şimşir Der

İbrahim Halil Diken

Prof. Dr. İbrahim Halil Diken

 

 

133

Erken çocuklukta özel eğitim hizmetlerinin etkisi hakkında özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi

 

Müslüm Güler

 

107

Özel eğitim öğretmenlerinin mesleklerinin ilk yıllarında edindikleri deneyimler

Burcu Aktaş

Çiğdem Türker Yıldırım

İlknur Çifci Tekinarslan

Hersek S-5

14.00-15.00

103

OSB bulunan çocuklarda göz temasını artırmak için yürütülen müdahalelerin gözden geçirilmesi

Şenol Demirtaş

Çığıl Aykut

Prof. Dr. Çığıl Aykut

184

Güç kartı stratejisi ile yapılmış araştırmaların betimsel analizi

Serdar Sönmez

Murat Akdağ

Sertan Talas

170

Özel eğitim alanında aileleri öğretici olarak yetiştiren tek denekli araştırmalar: Sistematik derleme

 

Havva Pamuk

Mine Sönmez Kartal

02 Kasım 2022 Çarşamba (ÖS-2)

F Blok

15.30-16.30

42

İşitme engelliler eğitimi çalışmalarının konu haritası: Isınan ve soğuyan konular

Murat Doğan

Osman Çolaklıoğlu

Mahire Kılıç Koca

Emrah Akkaya

Abdullah Genç

Dr. Eda Yeşilkaya Bennett

43

İşitme engelliler eğitimi araştırmalarının yöntemsel haritası: Paradigmalar ve yansımaları

Murat Doğan

Abdullah Genç

Emrah Akkaya

Osman Çolaklıoğlu

Mahire Kılıç Koca

44

İşitme engellilerin eğitimiyle ilgili araştırmalarda katılımcı özellikleri

Murat Doğan

Emrah Akkaya

Abdullah Genç

Osman Çolaklıoğlu

Mahire Kılıç Koca

45

İşitme engelliler eğitimi araştırmalarının demografisi kim, kiminle, nerede çalışıyor

Murat Doğan

Emrah Akkaya

Abdullah Genç

Osman Çolaklıoğlu

Mahire Kılıç Koca

Hersek S-1

15.30-16.30

112

Görmeyen çoklu yetersizlikten etkilenmiş öğrencilerin eğitiminde etkili bir uygulama: Takvim kutuları

Ramazan Çakır

Pınar Şafak

Doç. Dr. Pınar Şafak

226

The pragmatics profile for people who use aac”nin Türkçeye uyarlama çalışması

Tamer Genç

120

Dokunsal materyallerden çok duyulu materyallere geçiş

Sevgi Kırboyun Tipi

Seraceddin Levent Zorluoğlu

Hale Uçuş

Haydar Külekçi

Hersek S-2

15.30-16.30

141

Özel yetenekli öğrenciler için hazırlanan fiziksel aktivite destekli psiko-eğitim programıyla (FİZPEP) ilgili öğrenci görüşlerinin incelenmesi

Seyit Karaburçak

Nevin Gündüz

Doç. Dr. Ahmet Bildiren

144

Bilim ve sanat merkezinde matematik öğrenimi gören üstün yetenekli öğrencilerin matematik eğitimine yönelik beklentileri

Meltem Varol

Ahmet Bildiren

77

Özel yetenekli öğrencilerin uzaktan eğitim kavramına yönelik algılarının metaforik olarak incelenmesi

Ahmet Kurnaz

Canan Şentürk Barışık

Hamza Kaynar

Hersek S-3

15.30-16.30

58

Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ağız ve diş sağlığıyla ilgili becerinin öğretimi

Serap Doğan

Yasemin Ergenekon

Prof. Dr. Yasemin Ergenekon

69

Uyarlanmış fiziksel aktivitenin otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda odaklanmış dikkat üzerine etkililiği

Özgür Kurt

Yeşim Fazlıoğlu

216

Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere genel tıbbi muayeneyi tolere etmeyi öğretmek

Süleyman Ercan

Alperen Sağdıç

Hersek S-4

15.30-16.30

64

Paydaşlar yeni özel eğitim programı hakkında ne düşünüyor?

Yunus Yılmaz

Hasan Gürgür

Doç. Dr. Banu Altunay

106

Özel eğitim aday öğretmenlerinin aday öğretmen yetiştirme programına yönelik görüşleri

Çiğdem Türker Yıldırım

Burcu Aktaş

İlknur Çifci Tekinarslan

234

Özel eğitim öğretmenlerinin öğretmen adayı yetiştirme sürecine yönelik görüşleri (KKTC örneği)

Serap Meral Karabacak

 

Hersek S-5

15.30-16.30

96

Özel eğitim hizmetleri yönetmelikleri yansımasında Türkiye’de özel eğitim

Hakan Sarı

Hatice Begüm Uyanık

Doç. Dr. Mahmut Çitil

245

2012 Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ışığında ülkemizdeki aileye yönelik hizmetlerin değerlendirilmesi

Hakan Sarı

Özge Çevik

152

Özel gereksinimli çocuk ebeveynlerinin rehberlik ve araştırma merkezlerinden rapor alma sürecindeki deneyimleri

Alper Gülay

Emre Cumalı

Damla Cumalı

Muhammed Yasin Yassıkaya

Mimar Kemalettin Salonu

16.45

Davetli Konuşmacı

Prof. Dr. James Kauffman

The Future of Special Education Researh