32. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ
2-3-4 KASIM 2022 |
||||||
02 Kasım 2022 Çarşamba |
Mimar
Kemalettin Salonu |
09.00-09.30 |
Kongre Kayıt |
|||
Mimar
Kemalettin Salonu |
09.30-10.00 |
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı Açılış Konuşmaları Prof. Dr. Necdet Karasu- Gazi
Eğitim Fak. Özel Eğitim Bşk. Prof. Dr. Mahmut Selvi- Gazi
Eğitim Fak. Dekanı Cemal Özdemir- Özel Eğitim ve
Rehberlik Hizmetleri GM-V. Prof. Dr. Musa Yıldız-Gazi
Üniversitesi Rektörü |
||||
Mimar
Kemalettin Salonu |
10.00-11.00 |
Doç. Dr. Mitat
Enç’i Anma Töreni Doç. Dr. Mitat
Enç'in özgeçmişinin okunması Konuşmacı Prof. Dr. Ayşegül Ataman "Bilimsel Kimliğiyle Doç.
Dr. Mitat Enç" |
||||
Mimar
Kemalettin Salonu |
11.30-13.00 |
Panel 1: Bilim Olarak Özel Eğitim; Araştırma Kalitesinin
Arttırılması ve Gelecek Araştırmaları için Politikalar Konuşmacılar: Prof. Dr. E. Rüya Özmen, Gazi Üniversitesi Prof. Dr. Hatice Bakkaloğlu, Ankara Üniversitesi Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan, Eskişehir Osmangazi
Üniversitesi |
||||
|
13.00-14.00 |
ÖĞLE ARASI |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
Gün |
Salon |
Saat |
No |
Sunu |
Sunan |
Oturum Başkanı |
02
Kasım 2022 Çarşamba (ÖS-1) |
F
Blok |
14.00-15.00 |
227 |
Riskli bebek ailelerinin
gereksinim önceliklerinin belirlenmesi |
Rahime Gökboğa Elvan
Baran Karalar Ayşe Tuba Ceyhun |
Doç.
Dr. Salih Çakmak |
91 |
Orta okul branş öğretmenlerinin
görme engelli öğrencilerin sosyal becerilerine ilişkin görüşlerinin
incelenmesi |
Salih Çakmak |
||||
177 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
çocuğa sahip anne-babaların çocuklarına güvenlik becerilerinin öğretimine
ilişkin deneyimlerinin ve görüşlerinin belirlenmesi |
H.Deniz Değirmenci Seray Olçay Ahmet Fidan Elif Tekin İftar |
||||
02
Kasım 2022 Çarşamba (ÖS-1) |
Hersek
S-1 |
14.00-15.00 |
10 |
Okul öncesinde kaynaştırma uygulamasından
yararlanan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin
öğretmenleriyle olan ilişkilerine etkisinin incelenmesi |
Gamze Aydin Ayrak Veysel Aksoy |
Prof. Dr. E. Rüya Özmen |
116 |
Bütünleştirmeye İlişkin
Endişeler Ölçeği Kısa Forumu’nun Türkçeye uyarlanması |
Sedat Turgut Mahir Uğurlu |
||||
132 |
Kaynaştırma/bütünleştirme
eğitiminin verildiği ortamlarda çalışan öğretmenlerin çocukların
davranışlarına ilişkin görüşleri |
Meral Melekoğlu Ayşenur Çayır Zeynep Çam Hüdaverdi Tütüncü |
||||
Hersek
S-2 |
14.00-15.00 |
16 |
İkinci sınıfa devam eden
çocukların okuduğunu anlama performansının anasınıfındaki bazı değişkenler
açısından incelenmesi |
Cevriye
Ergül Burcu
Kılıç Tülü Meral
Çilem Ökçün Akçamuş Gözde
Akoğlu Zeynep Bahap Kudret |
Dr.
Burcu Kılıç Tülü |
|
104 |
Erken
okuryazarlık becerileri ile ilgili akademik çalışmaların bibliyometrik
analizi |
Fatma
Atalay Seda Şakar |
||||
185 |
İyi ve zayıf okuyucularda okuma
ve okuduğunu anlama gelişiminin yordayıcılarının
boylamsal olarak incelenmesi |
Cevriye
Ergül Meral Çilem Ökcün
Akçamuş Seher Yalçın Burcu Kılıç Tülü Gözde Akoğlu Zeynep Bahap Kudret |
||||
Hersek
S-3 |
14.00-15.00 |
55 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
çocuklara hayali oyun becerilerinin öğretiminde video modelle öğretim
yönteminin etkililiği |
Esra Çınar Elif Sazak |
Prof. Dr. Hatice Bakkaloğlu |
|
225 |
Erken çocukluk döneminde oyun
gelişiminin ölçümlenmesinde gelişimsel oyun değerlendirme aracı |
Nuriye Karaman Ufuk Özkubat |
||||
154 |
OSB’de oyun gelişiminin
ölçümlenmesinde gelişimsel oyun değerlendirme aracı güvenirlik araştırması |
Nuriye Karaman Gökhan Töret Meral Çilem Ökçün Akçamuş Mustafa Baloğlu Zahide Töret İlyas Gürses Bekir Serhat Zerey Derya Bal |
||||
Hersek
S-4 |
14.00-15.00 |
191 |
Erken okuryazarlık becerileri
ile ilgili Türkiye’de 2011-2021 yılları arasında yapılan çalışmaların
incelenmesi |
Betül Şimşir Der İbrahim Halil Diken |
Prof. Dr. İbrahim Halil Diken |
|
133 |
Erken çocuklukta özel eğitim
hizmetlerinin etkisi hakkında özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin
incelenmesi |
Müslüm Güler |
||||
107 |
Özel eğitim öğretmenlerinin
mesleklerinin ilk yıllarında edindikleri deneyimler |
Burcu Aktaş Çiğdem Türker Yıldırım İlknur Çifci
Tekinarslan |
||||
Hersek
S-5 |
14.00-15.00 |
103 |
OSB bulunan çocuklarda göz
temasını artırmak için yürütülen müdahalelerin gözden geçirilmesi |
Şenol Demirtaş Çığıl Aykut |
Prof. Dr. Çığıl
Aykut |
|
184 |
Güç kartı stratejisi ile
yapılmış araştırmaların betimsel analizi |
Serdar Sönmez Murat Akdağ Sertan Talas |
||||
170 |
Özel eğitim alanında aileleri öğretici olarak
yetiştiren tek denekli araştırmalar: Sistematik
derleme |
Havva
Pamuk Mine
Sönmez Kartal |
||||
02
Kasım 2022 Çarşamba (ÖS-2) |
F
Blok |
15.30-16.30 |
42 |
İşitme engelliler eğitimi
çalışmalarının konu haritası: Isınan ve soğuyan konular |
Murat Doğan Osman Çolaklıoğlu Mahire Kılıç Koca Emrah Akkaya Abdullah Genç |
Dr. Eda Yeşilkaya Bennett |
43 |
İşitme engelliler eğitimi
araştırmalarının yöntemsel haritası: Paradigmalar ve yansımaları |
Murat Doğan Abdullah Genç Emrah Akkaya Osman Çolaklıoğlu Mahire Kılıç Koca |
||||
44 |
İşitme engellilerin eğitimiyle
ilgili araştırmalarda katılımcı özellikleri |
Murat Doğan Emrah Akkaya Abdullah Genç Osman Çolaklıoğlu Mahire Kılıç Koca |
||||
45 |
İşitme engelliler eğitimi
araştırmalarının demografisi kim, kiminle, nerede çalışıyor |
Murat Doğan Emrah Akkaya Abdullah Genç Osman Çolaklıoğlu Mahire Kılıç Koca |
||||
Hersek
S-1 |
15.30-16.30 |
112 |
Görmeyen çoklu yetersizlikten
etkilenmiş öğrencilerin eğitiminde etkili bir uygulama: Takvim kutuları |
Ramazan Çakır Pınar Şafak |
Doç. Dr. Pınar Şafak |
|
226 |
“The pragmatics profile for people who use
aac”nin Türkçeye uyarlama çalışması |
Tamer Genç |
||||
120 |
Dokunsal materyallerden çok
duyulu materyallere geçiş |
Sevgi Kırboyun
Tipi Seraceddin Levent Zorluoğlu Hale Uçuş Haydar Külekçi |
||||
Hersek
S-2 |
15.30-16.30 |
141 |
Özel yetenekli öğrenciler için
hazırlanan fiziksel aktivite destekli psiko-eğitim
programıyla (FİZPEP) ilgili öğrenci görüşlerinin incelenmesi |
Seyit Karaburçak Nevin Gündüz |
Doç. Dr. Ahmet Bildiren |
|
144 |
Bilim ve sanat merkezinde
matematik öğrenimi gören üstün yetenekli öğrencilerin matematik eğitimine
yönelik beklentileri |
Meltem Varol Ahmet Bildiren |
||||
77 |
Özel yetenekli öğrencilerin
uzaktan eğitim kavramına yönelik algılarının metaforik olarak incelenmesi |
Ahmet Kurnaz Canan Şentürk Barışık Hamza Kaynar |
||||
Hersek
S-3 |
15.30-16.30 |
58 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
bireylere ağız ve diş sağlığıyla ilgili becerinin öğretimi |
Serap Doğan Yasemin Ergenekon |
Prof. Dr. Yasemin Ergenekon |
|
69 |
Uyarlanmış fiziksel aktivitenin
otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda odaklanmış dikkat üzerine etkililiği |
Özgür Kurt Yeşim Fazlıoğlu |
||||
216 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
öğrencilere genel tıbbi muayeneyi tolere etmeyi öğretmek |
Süleyman Ercan Alperen Sağdıç |
||||
Hersek
S-4 |
15.30-16.30 |
64 |
Paydaşlar yeni özel eğitim
programı hakkında ne düşünüyor? |
Yunus Yılmaz Hasan Gürgür |
Doç. Dr. Banu Altunay |
|
106 |
Özel eğitim aday
öğretmenlerinin aday öğretmen yetiştirme programına yönelik görüşleri |
Çiğdem Türker Yıldırım Burcu Aktaş İlknur Çifci
Tekinarslan |
||||
234 |
Özel eğitim öğretmenlerinin
öğretmen adayı yetiştirme sürecine yönelik görüşleri (KKTC örneği) |
Serap Meral Karabacak |
||||
|
Hersek
S-5 |
15.30-16.30 |
96 |
Özel eğitim hizmetleri
yönetmelikleri yansımasında Türkiye’de özel eğitim |
Hakan Sarı Hatice Begüm Uyanık |
Doç. Dr. Mahmut Çitil |
245 |
2012 Özel Eğitim Hizmetleri
Yönetmeliği ışığında ülkemizdeki aileye yönelik hizmetlerin değerlendirilmesi |
Hakan Sarı Özge Çevik |
||||
152 |
Özel gereksinimli çocuk ebeveynlerinin
rehberlik ve araştırma merkezlerinden rapor alma sürecindeki deneyimleri |
Alper Gülay Emre Cumalı Damla Cumalı Muhammed Yasin Yassıkaya |
||||
Mimar
Kemalettin Salonu |
16.45 |
Davetli Konuşmacı Prof. Dr. James Kauffman “The Future of Special Education Researh” |