Gün

Salon

Saat

No

Sunu

Sunan

Oturum Başkanı

03 Kasım 2022 Perşembe (S-1)

F Blok

09.30-10.30

143

Bütünleştirici eğitim için özel eğitim hizmetlerinin kalitesinin artırılması: Özel eğitimde ailelerin güçlendirilmesi projesi çıktılarının değerlendirilmesi

Bülbin Sucuoğlu

Hatice Bayraklı

Şükran Kılıç

Serkan Şimşir

Nursinem Şirin

Dr. Ceyhun Servi

 

41

Çoklu yetersizliği olan bireylerle çalışan özel eğitim öğretmenlerinin kullandıkları değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi

Damla Işıtan Kılıç

Pınar Şafak

 

 

29

Otizm spektrum bozukluğu tanısına sahip söz öncesi dönem çocuklarının ortak dikkati ve ortak katılımını artırmaya yönelik stratejilerin aileye öğretimi: mutfakta çocuk var (MÇV)

Ceyhun Servi

Gözde Çinbay

Serap Yüce

Hersek S-1

09.30-10.30

46

Özel gereksinimli çocuğa karşı prososyal davranış ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması

Yakup Burak

Emel Özdemir

İbrahim Hakkı Acar

Doç. Dr. Pınar Şafak

 

224

Bir durum çalışması: Okul öncesi öğretmenleri sınıflarında yaşanan çatışmaları nasıl çözüyor?

Banu Karaahmetoğlu

Çığıl Aykut

 

171

Kapsayıcı eğitim çalışmalarında senaryo görüşmesi

Oğuzhan Hazır

Hersek S-2

09.30-10.30

 

57

Öz belirleme öğrenme modeline dayalı çok öğeli okuduğunu stratejileri müdahalesinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, okuduğunu anlama ve ÖZBÖM bilgi düzeyine olan etkisi: Ön bulgular

Deniz Ayşegül A. Söğüt

Macid Ayhan Melekoğlu

Prof. Dr. Çığıl Aykut

 

202

Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığının arttırılmasında model okuma, tekrarlı okuma, hata düzeltme ve kendini izleme stratejisi sağaltım paketinin etkisi

Cihan Sert

Çığıl Aykut

 

34

Öğrenme güçlüğü açısından risk grubunda olan öğrencilerin belirlenmesine yönelik ölçme aracı geliştirme çalışması

 

Hasan Ferşat Taşlıbeyaz

Tevhide Kargın

Hersek S-3

09.30-10.30

59

İşitme kayıplı ve normal işiten çocukların sohbet becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Esra Genç

Yıldız Uzuner

Tamer Genç

Dr. Eda Yeşilkaya Bennett

 

168

Erken çocukluk dönemi işitme kayıplı çocuklarla çalışan uzmanların işaret dili kullanımı deneyimleri

Pelin Piştav Akmeşe

Necla Işıkdoğan Uğurlu

Nilay Kayhan

 

190

Ram personelinin işitme kayıplı çocuk ve ailesine sunduğu hizmetlerde karşılaştığı zorluklar

Nagihan Baş

Zerrin Turan

Yıldız Uzuner

Hersek S-4

09.30-10.30

 

 

52

Zihin yetersizliği olan öğrencilerin problem davranışlarının azaltılmasında küçük grup düzenlemesiyle sunulan koşula dayalı olmayan pekiştirme uygulamasının etkililiği

Ali Şenkal

Özlem Toper

Üzeyir Emre Kıyak

Doç. Dr. Zehra Atbaşı

238

Annelere sunulan uzaktan koçluk uygulamasının annelerin tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yöntemini edinmeleri ve otizmli çocuklarının basmakalıp davranışları üzerindeki etkisi

Betül Hediye Günnar

Özlem Toper

Üzeyir Emre Kıyak

155

Çoklu yetersizliği olan görmeyen öğrencilerle çalışan öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüş ve deneyimlerinin incelenmesi

Zahide Töret

Demet Tiryaki

Pınar Şafak

Hersek S-5

09.30-10.30

31

Sosyal hizmet uzmanlarının özel gereksinimi olan bireylere yönelik tutumları ve özel eğitimde sosyal hizmetlerin rolüne ilişkin görüşleri

Başak Bağlama Yücesoy

Miyase Akçay

Prof. Dr. Atilla Cavkaytar

88

Bağımsız yaşam için istihdam-EFİL

Atilla Cavkaytar

Yasemin Ergenekon

Deniz Kağnıcıoğlu

Yener Şişman

Gizem Yıldız

Mustafa Uluyol

Tahir Mete Artar

Kadir Kılıç

Ebru Söğüt

Şenay Kızılkum

Merve Ozman

89

Sosyal kooperatifimizle çalışma yaşamındayız: Zihinsel engelli gençlerin sosyal kooperatifle istihdamının desteklenmesi projesi

Simla Şahin

Atilla Cavkaytar

Yasemin Ergenekon

Gizem Yıldız

Serap Doğan

Mustafa Uluyol

Şenay Kızılkum

Kadir Kılıç

Ebru Söğüt

03 Kasım 2022 Perşembe (S-2)

F Blok

11.00-12.00

229

Uyarlanmış çok ögeli bilişsel strateji öğretiminin görme yetersizliği olan ortaokul öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisi üzerine etkisi

Gülistan Yalçın

Banu Altunay

Dr. Gamze Kaplan

81

Görme yetersizliği olan öğrencilerin bağımsız hareket becerileri üzerinde kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin etkililiğinin incelenmesi

Damla Işıtan Kılıç

Çığıl Aykut

253

İki Farklı Üniversitede Öğrenimi Sürdüren Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi: Çoklu Durum Çalışması

Gamze Kaplan

Didem Güven

Hersek S-1

11.00-12.00

159

Pandemi gelip geçiyorken özel eğitim öğretmenliği öğrencilerinin uzaktan eğitim deneyimleri

Ayşe Nur Elçi

Gökhan Açıkgöz

Banu Karaahmetoğlu

Nilüfer Altun

Betül Yılmaz Atman

Dr. Betül Yılmaz Atman

182

Özel gereksinimli Suriyeli öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları güçlükler: aile ve öğretmen perspektifinden

Abdullah Eker

Mustafa Karnas

Beyza Alpaydın

Oğuzhan Hazır

71

Göçmen özel gereksinimli öğrencilerle ilgili eğitim alanında yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi

Ayşenur Çayır

Abdulkadir Kocaoğlu

Nevin Güner Yıldız

Hersek S-2

11.00-12.00

48

Öğretmen adaylarının özel yetenekli öğrenciler için hazırlamış oldukları bireyselleştirilmiş eğitim planlarının incelenmesi

Nilgün Kirişçi

Doç. Dr. Mahmut Çitil

92

Üstün yetenekli çocukların Bildiren Sözel Olmayan Zekâ Testi (BNV) performanslarının incelenmesi

Ahmet Bildiren

Bahtiyar Dildeğmez

Sevinç Zeynep Kavruk

252

Üstün zekâlı öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesi

Ceren Ersoy

İrem Akçayır

Hersek S-3

11.00-12.00

67

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara ve işitme kayıplı çocuklara uygulanmış ebeveyn aracılı dil müdahaleleri: Sistematik alanyazın taraması

Furkan Akdağ

Cansel Aydemir

Dr. Neslihan Ünlüol Ünal

134

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların oyun becerilerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi

Yıldıray Kılıç

Mehmet İnce

102

Otizm spektrum bozukluğu ve zihinsel yetersizliği olan öğrencilere gözleyerek öğrenme süreci ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi

Derya Çıkılı Soylu

Elif Sazak Duman

Hersek S-4

11.00-12.00

17

Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere kendi vücutlarına ait bilgilerin öğretiminde çevrim içi sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği

Fatma Akar Gökçe

Özlem Toper

Doç. Dr. Seray Olçay

205

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerinin desteklenmesinde sesfar (sesbilgisel ffarkındalık) müdahale programının etkililiği

Işıl Terzioğlu

Elif Sazak

60

Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere fen konularının öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamasının etkililiği

Hicran H. Denizli Gülboy

Derya Genç Tosun

 

Hersek S-5

11.00-12.00

222

Özel eğitim okulu öğretmenlerinin kişiler arası problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Eylem Dayı

Selma Tufan

Gamze Apaydın

Doç. Dr. Eylem Dayı

244

Özel eğitim öğretmenlerinin okul-aile iş birliği deneyimleri üzerine nitel bir araştırma

Mahir Uğurlu

İlknur Çifci Tekinarslan

200

Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan yönetici ve uzmanların prososyal davranışlarının değerlendirilmesi

Yakup Burak

Cihan Sert

Emel Özdemir

12.00-13.30

Öğle Arası

 

Mimar Kemalettin Salonu

13.30.-15.00

PANEL 2: Bilim Olarak Özel Yeteneklilerin Eğitimi Alanı; Dünya’da ve Türkiye’de Araştırma Eğilimleri

Konuşmacılar:

Prof. Dr. Mustafa Baloğlu, Hacettepe Üniversitesi

Doç. Dr. Ahmet Bildiren, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Doç. Dr. Sema Tan, Sinop Üniversitesi

Moderatör: Doç. Dr. Mahmut Çitil, Gazi Üniversitesi

 

 

 

 

03.10.2022 Perşembe (ÖS)

F Blok

15.30-16.30

139

Görme engellilerin matematik öğrenimi açısından Braille okuryazarlık deneyimlerine bir bakış

Merve Atasay Sunay

Hale Uçuş

Doç. Dr. Cem Aslan

26

Özel eğitim bölümü öğretmen adaylarının Braille yazı öğretimine ilişkin görüşleri

Mehmet Emin Kalaylı

Cem Aslan

82

Görme engelliler okulunda çalışan öğretmenlerin Braille yazıya ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Mustafa Doğuş

Cem Aslan

 

Hersek S-1

15.30-16.30

203

Bilim alanı olarak özel eğitim: Özel eğitim alanındaki araştırmacıların görüşleri

Muhammed A. Karal

Neslihan Ünlüol Ünal

Dr. Meral Melekoğlu

119

Okul öncesi öğretmenlerinin özel eğitime ilişkin görüşleri

Gülşah Eser

Erhan Tunç

178

Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklara yönelik aileleri aracılığıyla sunulan ev-temelli olumlu davranış desteği aile eğitim modelinin (EV-ODAD) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi: 3501 TÜBİTAK kariyer geliştirme projesi

Meral Melekoğlu

Zerrin Bölükbaşı Macit

Zehra Atbaşı

Mine Sönmez Kartal

Kürşat Öğülmüş

Eren Can Aybek

Zeynep Akın Demircan

Betül Bektaş

 

Hersek S-2

15.30-16.30

12

Öğretmen adaylarının üstün zekâlı/yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik tutumları

Mehmet Gürbüz

Ahmet Göncü

Cengiz Tüysüz

İlker Uğulu

 

Prof. Dr. Mustafa Baloğlu

37

Özel yetenekli öğrencilerin duygusal zekâları ile empati becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde mükemmeliyetçiliğin rolü

Simge Karakaş Mısır

Duygu Mutlu Bayraktar

163

Üstün yetenekli ve rutin gelişim gösteren öğrencilerde müfredat sıkıştırmanın etkisi

Hüseyin Tatlı

Ahmet Bildiren

Ersen Yazıcı

 

Hersek S-3

15.30-16.30

130

Görme yetersizliği olan bireylerin yaşadıkları güçlükleri ele alan çalışmalar: sistematik derleme

Ali Kurt

Meral Melekoğlu

Doç. Dr. Banu Altunay

240

Çoklu yetersizliği olan görmeyen çocuklarda okuma yazma eğitimi: Sistematik derleme

Pınar Demiryürek

Pınar Şafak

196

Aile bakım müdahale programı (Family Nurture Intervention)’nin riskli bebeklerin ve ailelerinin iyi oluş hali (wellbeing)’ni inceleyen araştırmalara bir bakış

Rahime Gökboğa

Ayşe Tuba Ceyhun

Ayşe Atlas Bogenç

 

Hersek S-4

15.30-16.30

66

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal becerilerin kazandırılmasında güç kartı stratejisinin etkililiği

Hatice Ulu Aydın

İlknur Çifci Tekinarslan

Yeşim Güleç Aslan

Doç. Dr. Meral Çilem Ökçün Akçamuş

 

157

OSB’de taklidin ölçümlenmesinde taklit değerlendirme aracı güvenirlik araştırması

İlyas Gürses

Meral Çilem Ökçün Akçamuş

Mustafa Baloğlu

Gökhan Töret

Zahide Töret

Bekir Serhat Zerey

Derya Bal

Nuriye Karaman

259

Otizmli çocuklarda taklit ve taklitte görsel dikkatin rolü

Işık Akın Bülbül

Selda Özdemir

 

Hersek S-5

15.30-16.30

18

Özel eğitim öğretmen adaylarının ailelerle çalışmaya yönelik tutumları ve yeterlik algılarının incelenmesi

Özlem Gümüşkaya

Mehmet Yavuz

Dr. Özlem Gümüşkaya

30

Özel eğitim öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi

Cahit Nuri

Kevser Güleç

100

Özel eğitim öğretmeni adaylarının özgecilik davranış düzeylerinin belirlenmesi

Emine Beste Aksoy

Eylül Akar

 

Mimar Kemalettin Salonu

17.00-18.30

Davetli Konuşmacı

Prof. Dr. Bryan COOK

Integrity in Special Education Research and Open Science