Gün |
Salon |
Saat |
No |
Sunu |
Sunan |
Oturum
Başkanı |
|
03
Kasım 2022 Perşembe (S-1) |
F
Blok |
09.30-10.30 |
143 |
Bütünleştirici eğitim için özel eğitim
hizmetlerinin kalitesinin artırılması: Özel eğitimde ailelerin güçlendirilmesi
projesi çıktılarının değerlendirilmesi |
Bülbin Sucuoğlu Hatice Bayraklı Şükran Kılıç Serkan Şimşir Nursinem Şirin |
Dr. Ceyhun Servi |
|
41 |
Çoklu yetersizliği olan bireylerle çalışan özel
eğitim öğretmenlerinin kullandıkları değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi |
Damla Işıtan Kılıç Pınar Şafak |
|||||
29 |
Otizm spektrum bozukluğu tanısına sahip söz öncesi
dönem çocuklarının ortak dikkati ve ortak katılımını artırmaya yönelik
stratejilerin aileye öğretimi: mutfakta çocuk var (MÇV) |
Ceyhun Servi Gözde Çinbay Serap Yüce |
|||||
Hersek
S-1 |
09.30-10.30 |
46 |
Özel gereksinimli çocuğa karşı prososyal davranış
ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması |
Yakup Burak Emel
Özdemir İbrahim
Hakkı Acar |
Doç. Dr. Pınar Şafak |
||
224 |
Bir durum çalışması: Okul öncesi öğretmenleri
sınıflarında yaşanan çatışmaları nasıl çözüyor? |
Banu
Karaahmetoğlu Çığıl Aykut |
|||||
171 |
Kapsayıcı eğitim çalışmalarında senaryo görüşmesi |
Oğuzhan Hazır |
|||||
Hersek
S-2 |
09.30-10.30 |
57 |
Öz
belirleme öğrenme modeline dayalı çok öğeli okuduğunu stratejileri
müdahalesinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, okuduğunu anlama ve
ÖZBÖM bilgi düzeyine olan etkisi: Ön bulgular |
Deniz Ayşegül A. Söğüt Macid
Ayhan Melekoğlu |
Prof. Dr. Çığıl
Aykut |
||
202 |
Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma
akıcılığının arttırılmasında model okuma, tekrarlı okuma, hata düzeltme ve
kendini izleme stratejisi sağaltım paketinin etkisi |
Cihan Sert Çığıl
Aykut |
|||||
34 |
Öğrenme
güçlüğü açısından risk grubunda olan öğrencilerin belirlenmesine yönelik
ölçme aracı geliştirme çalışması |
Hasan
Ferşat Taşlıbeyaz Tevhide
Kargın |
|||||
Hersek
S-3 |
09.30-10.30 |
59 |
İşitme kayıplı ve normal işiten çocukların sohbet
becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi |
Esra Genç Yıldız Uzuner Tamer Genç |
Dr. Eda Yeşilkaya Bennett |
||
168 |
Erken çocukluk dönemi işitme kayıplı çocuklarla
çalışan uzmanların işaret dili kullanımı deneyimleri |
Pelin Piştav Akmeşe Necla Işıkdoğan Uğurlu Nilay Kayhan |
|||||
190 |
Ram personelinin işitme kayıplı çocuk ve ailesine
sunduğu hizmetlerde karşılaştığı zorluklar |
Nagihan Baş Zerrin Turan Yıldız Uzuner |
|||||
Hersek
S-4 |
09.30-10.30 |
52 |
Zihin yetersizliği olan öğrencilerin problem
davranışlarının azaltılmasında küçük grup düzenlemesiyle sunulan koşula
dayalı olmayan pekiştirme uygulamasının etkililiği |
Ali Şenkal Özlem Toper Üzeyir Emre Kıyak |
Doç. Dr. Zehra Atbaşı |
||
238 |
Annelere sunulan uzaktan koçluk uygulamasının
annelerin tepkiyi yarıda kesme ve yeniden yönlendirme yöntemini edinmeleri ve
otizmli çocuklarının basmakalıp davranışları üzerindeki etkisi |
Betül Hediye Günnar Özlem Toper Üzeyir Emre Kıyak |
|||||
155 |
Çoklu yetersizliği olan görmeyen öğrencilerle
çalışan öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüş ve deneyimlerinin
incelenmesi |
Zahide Töret Demet Tiryaki Pınar Şafak |
|||||
Hersek
S-5 |
09.30-10.30 |
31 |
Sosyal hizmet uzmanlarının özel
gereksinimi olan bireylere yönelik tutumları ve özel eğitimde sosyal
hizmetlerin rolüne ilişkin görüşleri |
Başak Bağlama Yücesoy Miyase Akçay |
Prof. Dr. Atilla Cavkaytar |
||
88 |
Bağımsız yaşam için
istihdam-EFİL |
Atilla Cavkaytar Yasemin Ergenekon Deniz Kağnıcıoğlu Yener Şişman Gizem Yıldız Mustafa Uluyol Tahir Mete Artar Kadir Kılıç Ebru Söğüt Şenay Kızılkum Merve Ozman |
|||||
89 |
Sosyal kooperatifimizle çalışma
yaşamındayız: Zihinsel engelli gençlerin sosyal kooperatifle istihdamının
desteklenmesi projesi |
Simla Şahin Atilla Cavkaytar Yasemin Ergenekon Gizem Yıldız Serap Doğan Mustafa Uluyol Şenay Kızılkum Kadir Kılıç Ebru Söğüt |
|||||
03
Kasım 2022 Perşembe (S-2) |
F
Blok |
11.00-12.00 |
229 |
Uyarlanmış çok ögeli bilişsel
strateji öğretiminin görme yetersizliği olan ortaokul öğrencilerinin
dinlediğini anlama becerisi üzerine etkisi |
Gülistan Yalçın Banu Altunay |
Dr. Gamze Kaplan |
|
81 |
Görme yetersizliği olan
öğrencilerin bağımsız hareket becerileri üzerinde kendini yönetme
stratejileri öğretim paketinin etkililiğinin incelenmesi |
Damla Işıtan Kılıç Çığıl Aykut |
|||||
253 |
İki Farklı Üniversitede Öğrenimi Sürdüren Özel
Eğitim Öğretmen Adaylarının Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin
Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi: Çoklu Durum Çalışması |
Gamze Kaplan Didem Güven |
|||||
Hersek
S-1 |
11.00-12.00 |
159 |
Pandemi gelip geçiyorken özel
eğitim öğretmenliği öğrencilerinin uzaktan eğitim deneyimleri |
Ayşe Nur Elçi Gökhan Açıkgöz Banu Karaahmetoğlu Nilüfer Altun Betül Yılmaz Atman |
Dr. Betül Yılmaz Atman |
||
182 |
Özel gereksinimli Suriyeli
öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları güçlükler: aile ve öğretmen
perspektifinden |
Abdullah Eker Mustafa Karnas Beyza Alpaydın Oğuzhan Hazır |
|||||
71 |
Göçmen özel gereksinimli
öğrencilerle ilgili eğitim alanında yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi |
Ayşenur Çayır Abdulkadir Kocaoğlu Nevin Güner Yıldız |
|||||
Hersek
S-2 |
11.00-12.00 |
48 |
Öğretmen adaylarının özel
yetenekli öğrenciler için hazırlamış oldukları bireyselleştirilmiş eğitim
planlarının incelenmesi |
Nilgün Kirişçi |
Doç. Dr. Mahmut Çitil |
||
92 |
Üstün yetenekli çocukların
Bildiren Sözel Olmayan Zekâ Testi (BNV) performanslarının incelenmesi |
Ahmet Bildiren Bahtiyar Dildeğmez
Sevinç Zeynep Kavruk |
|||||
252 |
Üstün zekâlı öğrencilerin
üstbilişsel farkındalık düzeylerinin belirlenmesi |
Ceren Ersoy İrem Akçayır |
|||||
Hersek
S-3 |
11.00-12.00 |
67 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
çocuklara ve işitme kayıplı çocuklara uygulanmış ebeveyn aracılı dil
müdahaleleri: Sistematik alanyazın taraması |
Furkan Akdağ Cansel Aydemir |
Dr. Neslihan Ünlüol Ünal |
||
134 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
çocukların oyun becerilerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi |
Yıldıray Kılıç Mehmet İnce |
|||||
102 |
Otizm spektrum bozukluğu ve
zihinsel yetersizliği olan öğrencilere gözleyerek öğrenme süreci ile ilgili
yapılan çalışmaların incelenmesi |
Derya Çıkılı Soylu Elif Sazak Duman |
|||||
Hersek
S-4 |
11.00-12.00 |
17 |
Gelişimsel yetersizliği olan
öğrencilere kendi vücutlarına ait bilgilerin öğretiminde çevrim içi sunulan
sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği |
Fatma Akar Gökçe Özlem Toper |
Doç. Dr. Seray Olçay |
||
205 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
çocukların sesbilgisel farkındalık becerilerinin desteklenmesinde sesfar (sesbilgisel ffarkındalık)
müdahale programının etkililiği |
Işıl Terzioğlu Elif Sazak |
|||||
60 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
öğrencilere fen konularının öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamasının
etkililiği |
Hicran H. Denizli Gülboy Derya Genç Tosun |
|||||
|
Hersek
S-5 |
11.00-12.00 |
222 |
Özel eğitim okulu
öğretmenlerinin kişiler arası problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi |
Eylem Dayı Selma Tufan Gamze Apaydın |
Doç. Dr. Eylem Dayı |
|
244 |
Özel eğitim öğretmenlerinin
okul-aile iş birliği deneyimleri üzerine nitel bir araştırma |
Mahir Uğurlu İlknur Çifci Tekinarslan |
|||||
200 |
Özel eğitim ve rehabilitasyon
merkezinde çalışan yönetici ve uzmanların prososyal davranışlarının
değerlendirilmesi |
Yakup Burak Cihan Sert Emel Özdemir |
|||||
12.00-13.30 Öğle Arası |
|||||||
|
Mimar
Kemalettin Salonu |
13.30.-15.00 |
PANEL 2: Bilim Olarak Özel Yeteneklilerin
Eğitimi Alanı; Dünya’da ve Türkiye’de Araştırma Eğilimleri Konuşmacılar: Prof. Dr. Mustafa Baloğlu,
Hacettepe Üniversitesi Doç. Dr. Ahmet Bildiren, Aydın
Adnan Menderes Üniversitesi Doç. Dr. Sema Tan, Sinop
Üniversitesi Moderatör: Doç. Dr. Mahmut Çitil, Gazi
Üniversitesi |
|
|||
03.10.2022
Perşembe (ÖS) |
F
Blok |
15.30-16.30 |
139 |
Görme engellilerin matematik
öğrenimi açısından Braille okuryazarlık deneyimlerine bir bakış |
Merve Atasay Sunay Hale Uçuş |
Doç. Dr. Cem Aslan |
|
26 |
Özel eğitim bölümü öğretmen
adaylarının Braille yazı öğretimine ilişkin görüşleri |
Mehmet Emin Kalaylı Cem Aslan |
|||||
82 |
Görme engelliler okulunda
çalışan öğretmenlerin Braille yazıya ilişkin görüşlerinin incelenmesi |
Mustafa Doğuş Cem Aslan |
|||||
Hersek
S-1 |
15.30-16.30 |
203 |
Bilim alanı olarak özel eğitim:
Özel eğitim alanındaki araştırmacıların görüşleri |
Muhammed A. Karal Neslihan Ünlüol
Ünal |
Dr. Meral Melekoğlu |
||
119 |
Okul öncesi öğretmenlerinin
özel eğitime ilişkin görüşleri |
Gülşah Eser Erhan Tunç |
|||||
178 |
Özel öğrenme güçlüğü olan
çocuklara yönelik aileleri aracılığıyla sunulan ev-temelli olumlu davranış
desteği aile eğitim modelinin (EV-ODAD) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi:
3501 TÜBİTAK kariyer geliştirme projesi |
Meral Melekoğlu Zerrin Bölükbaşı Macit Zehra Atbaşı Mine Sönmez Kartal Kürşat Öğülmüş Eren Can Aybek Zeynep Akın Demircan Betül Bektaş |
|||||
Hersek
S-2 |
15.30-16.30 |
12 |
Öğretmen adaylarının üstün
zekâlı/yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik tutumları |
Mehmet Gürbüz Ahmet Göncü Cengiz Tüysüz İlker Uğulu |
Prof. Dr. Mustafa Baloğlu |
||
37 |
Özel yetenekli öğrencilerin
duygusal zekâları ile empati becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde
mükemmeliyetçiliğin rolü |
Simge Karakaş Mısır Duygu Mutlu Bayraktar |
|||||
163 |
Üstün yetenekli ve rutin
gelişim gösteren öğrencilerde müfredat sıkıştırmanın etkisi |
Hüseyin Tatlı Ahmet Bildiren Ersen Yazıcı |
|||||
Hersek
S-3 |
15.30-16.30 |
130 |
Görme yetersizliği olan
bireylerin yaşadıkları güçlükleri ele alan çalışmalar: sistematik derleme |
Ali Kurt Meral Melekoğlu |
Doç. Dr. Banu Altunay |
||
240 |
Çoklu yetersizliği olan
görmeyen çocuklarda okuma yazma eğitimi: Sistematik derleme |
Pınar Demiryürek Pınar Şafak |
|||||
196 |
Aile bakım müdahale programı (Family Nurture Intervention)’nin riskli
bebeklerin ve ailelerinin iyi oluş hali (wellbeing)’ni inceleyen araştırmalara bir bakış |
Rahime Gökboğa Ayşe Tuba Ceyhun Ayşe Atlas Bogenç |
|||||
Hersek
S-4 |
15.30-16.30 |
66 |
Otizm spektrum bozukluğu olan
çocuklara sosyal becerilerin kazandırılmasında güç kartı stratejisinin
etkililiği |
Hatice Ulu Aydın İlknur Çifci
Tekinarslan Yeşim Güleç Aslan |
Doç. Dr. Meral Çilem Ökçün Akçamuş |
||
157 |
OSB’de taklidin ölçümlenmesinde
taklit değerlendirme aracı güvenirlik araştırması |
İlyas Gürses Meral Çilem Ökçün
Akçamuş Mustafa Baloğlu Gökhan Töret Zahide Töret Bekir Serhat Zerey Derya Bal Nuriye Karaman |
|||||
259 |
Otizmli çocuklarda taklit ve
taklitte görsel dikkatin rolü |
Işık Akın Bülbül Selda Özdemir |
|||||
Hersek
S-5 |
15.30-16.30 |
18 |
Özel eğitim öğretmen
adaylarının ailelerle çalışmaya yönelik tutumları ve yeterlik algılarının
incelenmesi |
Özlem Gümüşkaya Mehmet Yavuz |
Dr. Özlem Gümüşkaya |
||
30 |
Özel eğitim öğretmenlerinin
mesleğe adanmışlık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi |
Cahit Nuri Kevser Güleç |
|||||
100 |
Özel eğitim öğretmeni
adaylarının özgecilik davranış düzeylerinin belirlenmesi |
Emine Beste Aksoy Eylül Akar |
|||||
|
Mimar
Kemalettin Salonu |
17.00-18.30 |
Davetli Konuşmacı Prof. Dr. Bryan
COOK “Integrity
in Special Education Research
and Open Science” |
||||