Gün |
Salon |
Saat |
No |
Sunu |
Sunan |
Oturum Başkanı |
04 Kasım 2022 Cuma (S-1) |
F Blok |
09.30-10.30 |
39 |
Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin
mesleki etik ikilemleri çözümleme biçimleri |
Sezgin Vuran Halil Öztürk Volkan Şahin İlyas Gürses |
Doç. Dr. Mahmut Çitil |
15 |
Lise düzeyindeki özel eğitim okullarında çalışan
öğretmenlerin mahremiyet eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi |
Melike Kurtuluş Ceyda Turhan Ayten Düzkantar |
||||
180 |
Özel eğitim öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik,
etik davranış ve etik iklim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi |
Safiye Gül Gedikli Onur Özdemir Oktay
Taymaz Sarı |
||||
Hersek S-1 |
09.30-10.30 |
70 |
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların
ebeveynlerinin algılanan sosyal destek düzeyi ile aile işlevlerinin regresyon
analizi ile incelenmesi |
Avşar Ardıç Mustafa
Özekez |
Doç. Dr. Banu
Altunay |
|
5 |
Özel gereksinimli bireyler için alternatif ve
destekleyici iletişim sistemleri uygulamalarına yönelik alanyazın incelemesi |
Kezban Ökten Raziye Erdem |
||||
24 |
Türkiye’de kaynaştırma eğitiminde sosyal
beceriler konusunda yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi |
Abdurrahman Uyanık Emine
Eratay Nergiz
Koçarslan |
||||
Hersek S-2 |
09.30-10.30 |
87 |
Otizm
spektrum bozukluğu olan çocuklar için internet-tabanlı ebeveyn aracılı
müdahaleler |
Yusuf
Akemoğlu |
Doç.
Dr. Yusuf Akemoğlu |
|
90 |
Orta-ağır
düzeyde otizm spektrum bozukluğu olan yetişkin bireylerin annelerinin
çocuklarının eğitim yaşantısına ve eğitim sonrasına ilişkin görüş ve
önerileri |
Gamze
Canikli Oktay Sarı |
||||
165 |
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara ebeveyn
tarafından uygulanan temel tepki öğretiminin etkililiği |
Gülden
Bozkuş-Genç Şerife Yücesoy Özkan |
||||
Hersek S-3 |
09.30-10.30 |
53 |
Üstün yeteneklilerin eğitiminde farklı
uygulamalar: Macaristan satranç programı örneği |
Cemre Tatlı Gülendam Akgül Yeliz Çelik Memiş Kılıç Selma Gökyokuş Yaşar
Özbay |
Doç. Dr. Sema Tan |
|
250 |
Özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik
algılarında büyük balık küçük gölet etkisi bir sistematik alanyazın taraması |
Ayşıl Ağaya Sema Tan |
||||
242 |
İki kere farklı çocukların eğitiminde teknoloji
kullanımı |
İrem Akçayır Merve
Özdemir Kılıç Ceren
Ersoy |
||||
Hersek S-4 |
09.30-10.30 |
47 |
Otizm spektrum bozukluğu olan ve tipik gelişen
çocuklarda öz-düzenleme becerileri ve prososyal davranışlar arasındaki
ilişkiler |
Burak Çarşanbalı Samet
Burak Taylan |
Doç. Dr. Pınar Şafak |
|
150 |
Alternatif ve destekleyici iletişim sistemi
olarak sunulan bir uygulamanın otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara
pekiştireç talep etme becerisinin öğretiminde etkililiği |
Semra Arslan Ayşe Tuba Ceyhun |
||||
193 |
Otizm
spektrum bozukluğuna yakından bakış: Türkiye’de yapılmış lisansüstü tezlerin
incelenmesi |
Fatma
Atalay Şemsi
Kübra Akkuş |
||||
Hersek S-5 |
09.30-10.30 |
35 |
Bir ilkokulda okul çaplı olumlu davranışsal
destek programının uygulanması |
Feyat Kaya Şerife Yücesoy Özkan |
Dr. Muhammed Akif Karal |
|
62 |
Okul öncesi çocuklar için özel gereksinimli
bireylerin sosyal kabulü ölçeğinin geliştirilmesi |
Fatih Kıvanç Erdoğan Hamdi Özdemir |
||||
135 |
Okul öncesi öğretmenleri gözüyle duygu ve
davranış bozukluğu riski olan çocuklar ve eğitimleri |
Gamze Apaydın Banu
Karaahmetoğlu Çığıl
Aykut |
||||
04 Kasım 2022 Cuma (S-2) |
F Blok |
11.00-12.00 |
65 |
Lider özel eğitim öğretmenlerinin genel eğitim
öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine ve kaynaştırma öğrencilerinin
başarılarına olan etkileri |
Orhan Aydin Elif
Tekin İftar |
Doç. Dr. Yusuf Akemoğlu |
54 |
Üstün yeteneklilerin öğretmenlerinin eğitimine
farklı bir yaklaşım: Leysin Amerikan okulu örneği |
Gülendam Akgül Cemre Tatlı Yeliz Şimşek Memiş Kılıç Selma Gökyokuş Yaşar
Özbay |
||||
40 |
Koçluk desteğinin öğretmenlerin işlevsel iletişim
öğretimini uygulama becerileri ile otizm spektrum bozukluğu olan çocukların
iletişim becerilerine ve problem davranışlarına etkisi̇ |
Emrah Gülboy Şerife
Yücesoy Özkan Salih
Rakap |
||||
Hersek S-1 |
11.00-12.00 |
20 |
İki kere farklılığı belirlemede bilişsel profil
tutarsızlıkları: Bir meta-analiz çalışması |
Furkan Atmaca Mustafa
Baloğlu |
Doç. Dr. Eylem Dayı |
|
25 |
Türkiye’de kendini yönetme stratejileriyle ilgili
yapılan araştırmaların incelenmesi |
Akın Gönen Yahya
Çıkılı |
||||
113 |
Özel eğitim perspektifinden Türkiye’de öğretmen
yeterlikleri: Bir derleme çalışması |
Ramazan Çakır Eylem Dayı |
||||
Hersek S-2 |
11.00-12.00 |
195 |
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara güvenlik
becerilerinin öğretiminde çoklu ortam yazılımı kullanımının etkililiği |
Elçin Yüksel Akgün Arzu Özen |
Dr. Işık Akın Bülbül |
|
68 |
Çevrimiçi sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin ve
gözleyerek öğrenmenin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin akademik
davranışları üzerindeki etkileri |
Üzeyir Emre Kıyak Özlem Toper |
||||
124 |
Özel gereksinimli bireylere dijital güvenlik
becerilerinin kazandırılması: pilot uygulama |
Elif Elumar Gülden
Bozkuş Genç |
||||
Hersek S-3 |
11.00-12.00 |
181 |
Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için
uyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi aile eğitim programının (GUYTEP) etkililiği |
Aslı Kanadlı Gülden Bozkuş Genç |
Dr. Gülden Bozkuş Genç |
|
9 |
Öğretmenler için otizm öz yeterlik ölçeği Türkçe
versiyonunun geçerlik ve güvenirliğinin araştırılması: Türkiye
standardizasyon çalışması |
Elif Gündoğdu Kılıçlarsan Yeşim
Güleç Aslan Özcan
Erkan Akgün |
||||
261 |
SCERTS: Otizm spektrum bozukluğunda disiplinler
arası gelişimsel bir model |
Ümit Savaş Taşkesen Yahya Çıkılı |
||||
Hersek S-4 |
11.00-12.00 |
230 |
Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanısı almış
çocukların dikkat ve öz düzenleme becerilerinin mizaç tiplerine göre analizi |
Nihal Gündoğdu Mehmet Palancı Şeyma
Güneş Furkan
Çuhadar Fatoş
Noksan |
Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan |
|
237 |
Akıcı okuma ve okuduğunu anlama destek eğitim
programının (OKA2DEP) hafif düzey zihinsel yetersizliği olan ortaokul
öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi |
Orhan Çakıroğlu Zerrin
Küçükbayrak |
||||
137 |
Trendler ve eğililimler: Son 10 yılda “The
Journal of Special Education” Dergisinde yayımlanan çalışmaların incelenmesi |
Şerife Yücesoy-Özkan Hicran
H. Denizli Gülboy Abdulkadir
Kocaoğlu |
||||
|
Hersek S-5 |
11.00-12.00 |
105 |
İşitme engelliler derneklerinin kapsayıcı eğitime
yönelik çalışmaları |
Cansel Aydemir Necdet Karasu |
Dr. Betül Yılmaz |
251 |
DEHB olan öğrencilerin dikkat becerilerinin
geliştirilmesi |
Rıfat İçyüz Belgin Sevgi İçyüz |
||||
108 |
Ebeveynlerin otizm gündüz bakim ve aile
danışmanlığı merkezlerinden aldıkları hizmetlere ilişkin görüşlerinin
incelenmesi |
Özlem Yağcıoğlu Betül Yılmaz Atman |
||||
12.00-13.30 |
ÖĞLE YEMEĞİ |
|
||||
04.10.2022 Cuma (ÖS) |
F Blok |
13.30-14.30 |
PANEL 3:
Uluslararasılaşmanın Araştırma Kültürümüze Katkısı-Genç Araştırmacılar
Tartışıyor Konuşmacılar: Dr. Neslihan Ünlüol Ünal, Karamanoğlu Mehmetbey
Üniversitesi, Dr. Muhammed Akif Karal, Sinop Üniversitesi, Dr. Oğuzhan Hazır, Kilis 7 Aralık Üniversitesi |
|
||
Hersek S-1 |
13.30-14.30 |
38 |
Özel eğitim öğretmen adaylarının özel
gereksinimli bireylere yönelik siber zorbalığa ilişkin görüşlerinin
incelenmesi |
Eylül Akar Emine Beste Aksoy |
Dr. Hanifi Sanır |
|
221 |
Birleşik Krallık'taki özel eğitim öğretmenlerinin
EdTech strateji ve özel gereksinimli öğrencilere öğretimi konusundaki
tutumları |
Büşra Nur Kara |
||||
122 |
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev
yapan öğretmenlerin memnuniyet düzeylerini belirlenmesi |
H. Aysun Karabulut Mehmet İnce |
||||
Hersek S-2 |
13.30-14.30 |
138 |
Zihin yetersizliği olan çocuklarda cinsel
istismarı önleme amacıyla yapılan çalışmaların incelenmesi |
Merve Çiçek Elif Sazak Duman |
Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan |
|
156 |
Zihinsel yetersizliği olan çocuklar ve gençlerle
yürütülen tek-denekli deneysel araştırmalar: Bir sistematik derleme |
Şerife Yücesoy Özkan Sima Mart Nuray Öncül Derya Genç Tosun Gülden Bozkuş Genç Hamdi Gönüldaş Merve Karaaslan Dilara Ecem Altun Eren Can Aybek |
||||
142 |
“Zihin yetersizliği olan çocuklar ve gençler için
kanıta-dayalı uygulamalar: Saptanması ve kullanılması” projesinin tanıtılması |
Şerife Yücesoy Özkan Nuray Öncül Derya Genç Tosun Gülden Bozukuş Genç Eren Can Aybek Nilgün Özdamar Murat Doğan Şahin Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu Sima Mart Dilara Ecem Altun Merve Karaaslan Hamdi Gönüldaş |
||||
Hersek S-3 |
13.30-14.30 |
211 |
Ülkeler arası bir çalışma: Öğretmenlerin
gelişimsel yetersizlik gösteren bireylere yönelik cinsel eğitime ilişkin görüşleri |
Çimen Oğur Seray Olçay |
Doç. Dr. Cem Aslan |
|
214 |
Çevrimiçi sunulan davranışsal beceri
öğretiminin gelişimsel yetersizliği̇ olan bireylerin güvenli̇
sosyal medya kullanımı üzerine etkisi̇ |
Göksu Tatar Özlem Toper Üzeyir Emre Kıyak |
||||
14 |
KWL (ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne
öğrendim?) Stratejisi’nin hafif düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilerin
okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi |
Hatice Özcan Alparslan Karabulut |
||||
Hersek S-4 |
13.30-14.30 |
94 |
Anasınıfında harf bilgisi düşük ve yüksek olan
çocukların ilkokuldaki okuma, okuduğunu anlama ve yazma başarılarının
karşılaştırılması |
Cevriye Ergül Meral Çilem Ökçün Akçamuş Burcu Kılıç Tülü Gözde Akoğlu Zeynep Bahap Kudret |
Doç. Dr. Arzu Doğanay Bilgi |
|
51 |
Okulöncesi kaynaştırma öğrencilerinin erken
okuryazarlık becerilerine paylaşımlı okuma müdahalesinin etkisi |
İbrahim C. Şahan Emre Laçin |
||||
247 |
Okuduğunu anlama stratejilerine ilişkin sınıf
öğretmeni görüşlerinin belirlenmesi |
Hanifi Sanır İrem Akçayır |
||||
Hersek S-5 |
13.30-14.30 |
199 |
Okuma becerilerinin arttırılması üzerine bir
durum çalışması: Çoklu strateji paketinin kullanımı |
Cihan Sert Çığıl Aykut |
Dr. Ufuk Özkubat |
|
232 |
Matematik ilgisi ölçme aracının adaptasyon,
geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları |
Şerife Bilgiç Mustafa Baloğlu |
||||
32 |
Erken okuryazarlığa ilişkin sınıf içi
uygulamaların değerlendirilmesi |
Hilal Gengeç |
||||
|
Mimar Kemalettin Salonu |
15.00-16.00 |
KAPANIŞ
TOPLANTISI |