Gün

Salon

Saat

No

Sunu

Sunan

Oturum Başkanı

04 Kasım 2022 Cuma (S-1)

F Blok

09.30-10.30

39

Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin mesleki etik ikilemleri çözümleme biçimleri

Sezgin Vuran

Halil Öztürk

Volkan Şahin

İlyas Gürses

Doç. Dr. Mahmut Çitil

15

Lise düzeyindeki özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin mahremiyet eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

Melike Kurtuluş

Ceyda Turhan

Ayten Düzkantar

180

Özel eğitim öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik, etik davranış ve etik iklim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Safiye Gül Gedikli

Onur Özdemir

Oktay Taymaz Sarı

Hersek S-1

09.30-10.30

70

Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ebeveynlerinin algılanan sosyal destek düzeyi ile aile işlevlerinin regresyon analizi ile incelenmesi

Avşar Ardıç

Mustafa Özekez

Doç. Dr. Banu Altunay

5

 

Özel gereksinimli bireyler için alternatif ve destekleyici iletişim sistemleri uygulamalarına yönelik alanyazın incelemesi

Kezban Ökten

Raziye Erdem

24

Türkiye’de kaynaştırma eğitiminde sosyal beceriler konusunda yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesi

Abdurrahman Uyanık

Emine Eratay

Nergiz Koçarslan

Hersek S-2

09.30-10.30

87

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için internet-tabanlı ebeveyn aracılı müdahaleler

Yusuf Akemoğlu

Doç. Dr. Yusuf Akemoğlu

90

 

Orta-ağır düzeyde otizm spektrum bozukluğu olan yetişkin bireylerin annelerinin çocuklarının eğitim yaşantısına ve eğitim sonrasına ilişkin görüş ve önerileri

Gamze Canikli

Oktay Sarı

165

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara ebeveyn tarafından uygulanan temel tepki öğretiminin etkililiği

Gülden Bozkuş-Genç

Şerife Yücesoy Özkan

Hersek S-3

09.30-10.30

53

Üstün yeteneklilerin eğitiminde farklı uygulamalar: Macaristan satranç programı örneği

Cemre Tatlı

Gülendam Akgül

Yeliz Çelik

Memiş Kılıç

Selma Gökyokuş

Yaşar Özbay

Doç. Dr. Sema Tan

 

250

Özel yetenekli öğrencilerin akademik benlik algılarında büyük balık küçük gölet etkisi bir sistematik alanyazın taraması

Ayşıl Ağaya

Sema Tan

242

İki kere farklı çocukların eğitiminde teknoloji kullanımı

İrem Akçayır

Merve Özdemir Kılıç

Ceren Ersoy

Hersek S-4

09.30-10.30

47

Otizm spektrum bozukluğu olan ve tipik gelişen çocuklarda öz-düzenleme becerileri ve prososyal davranışlar arasındaki ilişkiler

Burak Çarşanbalı

Samet Burak Taylan

Doç. Dr. Pınar Şafak

150

Alternatif ve destekleyici iletişim sistemi olarak sunulan bir uygulamanın otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara pekiştireç talep etme becerisinin öğretiminde etkililiği

Semra Arslan

Ayşe Tuba Ceyhun

193

 

Otizm spektrum bozukluğuna yakından bakış: Türkiye’de yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi

Fatma Atalay

Şemsi Kübra Akkuş

Hersek S-5

09.30-10.30

35

Bir ilkokulda okul çaplı olumlu davranışsal destek programının uygulanması

Feyat Kaya

Şerife Yücesoy Özkan

Dr. Muhammed Akif Karal

62

Okul öncesi çocuklar için özel gereksinimli bireylerin sosyal kabulü ölçeğinin geliştirilmesi

Fatih Kıvanç Erdoğan

Hamdi Özdemir

135

Okul öncesi öğretmenleri gözüyle duygu ve davranış bozukluğu riski olan çocuklar ve eğitimleri

Gamze Apaydın

Banu Karaahmetoğlu

Çığıl Aykut

04 Kasım 2022 Cuma (S-2)

F Blok

11.00-12.00

65

Lider özel eğitim öğretmenlerinin genel eğitim öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine ve kaynaştırma öğrencilerinin başarılarına olan etkileri

Orhan Aydin

Elif Tekin İftar

Doç. Dr. Yusuf Akemoğlu

54

Üstün yeteneklilerin öğretmenlerinin eğitimine farklı bir yaklaşım: Leysin Amerikan okulu örneği

Gülendam Akgül

Cemre Tatlı

Yeliz Şimşek

Memiş Kılıç

Selma Gökyokuş

Yaşar Özbay

40

Koçluk desteğinin öğretmenlerin işlevsel iletişim öğretimini uygulama becerileri ile otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim becerilerine ve problem davranışlarına etkisi̇

Emrah Gülboy

Şerife Yücesoy Özkan

Salih Rakap

Hersek S-1

11.00-12.00

20

İki kere farklılığı belirlemede bilişsel profil tutarsızlıkları: Bir meta-analiz çalışması

Furkan Atmaca

Mustafa Baloğlu

Doç. Dr. Eylem Dayı

25

Türkiye’de kendini yönetme stratejileriyle ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi

Akın Gönen

Yahya Çıkılı

113

Özel eğitim perspektifinden Türkiye’de öğretmen yeterlikleri: Bir derleme çalışması

Ramazan Çakır

Eylem Dayı

Hersek S-2

11.00-12.00

195

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara güvenlik becerilerinin öğretiminde çoklu ortam yazılımı kullanımının etkililiği

Elçin Yüksel Akgün

Arzu Özen

Dr. Işık Akın Bülbül

68

Çevrimiçi sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin ve gözleyerek öğrenmenin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin akademik davranışları üzerindeki etkileri

Üzeyir Emre Kıyak

Özlem Toper

124

Özel gereksinimli bireylere dijital güvenlik becerilerinin kazandırılması: pilot uygulama

Elif Elumar

Gülden Bozkuş Genç

Hersek S-3

11.00-12.00

181

Gelişimsel yetersizliği olan bireyler için uyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi aile eğitim programının (GUYTEP) etkililiği

Aslı Kanadlı

Gülden Bozkuş Genç

Dr. Gülden Bozkuş Genç

9

Öğretmenler için otizm öz yeterlik ölçeği Türkçe versiyonunun geçerlik ve güvenirliğinin araştırılması: Türkiye standardizasyon çalışması

Elif Gündoğdu Kılıçlarsan

Yeşim Güleç Aslan

Özcan Erkan Akgün

261

SCERTS: Otizm spektrum bozukluğunda disiplinler arası gelişimsel bir model

Ümit Savaş Taşkesen

Yahya Çıkılı

Hersek S-4

11.00-12.00

230

Hafif düzeyde zihinsel yetersizlik tanısı almış çocukların dikkat ve öz düzenleme becerilerinin mizaç tiplerine göre analizi

Nihal Gündoğdu

Mehmet Palancı

Şeyma Güneş

Furkan Çuhadar

Fatoş Noksan

Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan

237

Akıcı okuma ve okuduğunu anlama destek eğitim programının (OKA2DEP) hafif düzey zihinsel yetersizliği olan ortaokul öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi

Orhan Çakıroğlu

Zerrin Küçükbayrak

137

Trendler ve eğililimler: Son 10 yılda “The Journal of Special Education” Dergisinde yayımlanan çalışmaların incelenmesi

Şerife Yücesoy-Özkan

Hicran H. Denizli Gülboy

Abdulkadir Kocaoğlu

 

Hersek S-5

11.00-12.00

105

İşitme engelliler derneklerinin kapsayıcı eğitime yönelik çalışmaları

Cansel Aydemir

Necdet Karasu

Dr. Betül Yılmaz

251

DEHB olan öğrencilerin dikkat becerilerinin geliştirilmesi

Rıfat İçyüz

Belgin Sevgi İçyüz

108

Ebeveynlerin otizm gündüz bakim ve aile danışmanlığı merkezlerinden aldıkları hizmetlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Özlem Yağcıoğlu

Betül Yılmaz Atman

12.00-13.30

ÖĞLE YEMEĞİ

 

     04.10.2022 Cuma (ÖS)  

F Blok

13.30-14.30

PANEL 3: Uluslararasılaşmanın Araştırma Kültürümüze Katkısı-Genç Araştırmacılar Tartışıyor

Konuşmacılar:

Dr. Neslihan Ünlüol Ünal, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi,

Dr. Muhammed Akif Karal, Sinop Üniversitesi,

Dr. Oğuzhan Hazır, Kilis 7 Aralık Üniversitesi

 

 

Hersek S-1

13.30-14.30

38

Özel eğitim öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik siber zorbalığa ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Eylül Akar

Emine Beste Aksoy

Dr. Hanifi Sanır

221

Birleşik Krallık'taki özel eğitim öğretmenlerinin EdTech strateji ve özel gereksinimli öğrencilere öğretimi konusundaki tutumları

Büşra Nur Kara

 

122

Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin memnuniyet düzeylerini belirlenmesi

H. Aysun Karabulut

Mehmet İnce

 

Hersek S-2

13.30-14.30

138

Zihin yetersizliği olan çocuklarda cinsel istismarı önleme amacıyla yapılan çalışmaların incelenmesi

Merve Çiçek

Elif Sazak Duman

Prof. Dr. Şerife Yücesoy Özkan

156

Zihinsel yetersizliği olan çocuklar ve gençlerle yürütülen tek-denekli deneysel araştırmalar: Bir sistematik derleme

Şerife Yücesoy Özkan

Sima Mart

Nuray Öncül

Derya Genç Tosun

Gülden Bozkuş Genç

Hamdi Gönüldaş

Merve Karaaslan

Dilara Ecem Altun

Eren Can Aybek

142

“Zihin yetersizliği olan çocuklar ve gençler için kanıta-dayalı uygulamalar: Saptanması ve kullanılması” projesinin tanıtılması

Şerife Yücesoy Özkan

Nuray Öncül

Derya Genç Tosun

Gülden Bozukuş Genç

Eren Can Aybek

Nilgün Özdamar

Murat Doğan Şahin

Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu

Sima Mart

Dilara Ecem Altun

Merve Karaaslan

Hamdi Gönüldaş

 

Hersek S-3

13.30-14.30

211

Ülkeler arası bir çalışma: Öğretmenlerin gelişimsel yetersizlik gösteren bireylere yönelik cinsel eğitime ilişkin görüşleri

Çimen Oğur

Seray Olçay

Doç. Dr. Cem Aslan

214

Çevrimiçi sunulan davranışsal beceri öğretiminin gelişimsel yetersizliği̇ olan bireylerin güvenli̇ sosyal medya kullanımı üzerine etkisi̇

Göksu Tatar

Özlem Toper

Üzeyir Emre Kıyak

14

KWL (ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne öğrendim?) Stratejisi’nin hafif düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi

Hatice Özcan

Alparslan Karabulut

 

Hersek S-4

13.30-14.30

94

Anasınıfında harf bilgisi düşük ve yüksek olan çocukların ilkokuldaki okuma, okuduğunu anlama ve yazma başarılarının karşılaştırılması

Cevriye Ergül

Meral Çilem Ökçün Akçamuş

Burcu Kılıç Tülü

Gözde Akoğlu

Zeynep Bahap Kudret

Doç. Dr. Arzu Doğanay Bilgi

51

Okulöncesi kaynaştırma öğrencilerinin erken okuryazarlık becerilerine paylaşımlı okuma müdahalesinin etkisi

İbrahim C. Şahan

Emre Laçin

247

Okuduğunu anlama stratejilerine ilişkin sınıf öğretmeni görüşlerinin belirlenmesi

Hanifi Sanır

İrem Akçayır

 

Hersek S-5

13.30-14.30

199

Okuma becerilerinin arttırılması üzerine bir durum çalışması: Çoklu strateji paketinin kullanımı

Cihan Sert

Çığıl Aykut

Dr. Ufuk Özkubat

232

Matematik ilgisi ölçme aracının adaptasyon, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları

Şerife Bilgiç

Mustafa Baloğlu

32

Erken okuryazarlığa ilişkin sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi

Hilal Gengeç

 

Mimar Kemalettin Salonu

15.00-16.00

KAPANIŞ TOPLANTISI